vdcasino
betexper
imajbet
perabet
casinomaxi
ilbet
Go to previous topic
Go to next topic
آخرين ارسال 03 دی 1402 11:06 ق.ظ توسط Tariverdi
عدم امکان محدود کردن کاربر مهمان
�0 پاسخ
مرتب:
مولف پيغام ها
کاربر باتجربه
کاربر باتجربه

--
03 دی 1402 11:06 ق.ظ

    با درود

    در نسخه های اخیر سیستم مدیریت فرایندها، امکان تعریف کاربر مهمان یا ناشناس (anonymous) پیاده سازی شده است. این کاربران در گردش کارهایی مانند انتقادات و پیشنهادات قادر هستند کار ایجاد کنند و نظر خود را ثبت کنند. حال سوال این است که چگونه می توان کاربر ناشناس را مدیریت کرد؟ کاربران عادی هر کدام یک نام کاربری منحصر به خود دارند که از طریق آن می توانیم هویت کاربر را شناسایی و اختیارات او را محدود کنیم. اما کاربران ناشناس همگی دارای یک نام کاربری و هویت یکسان هستند و به همین جهت قابل تفکیک و مدیریت نیستند. برای مثال ما چگونه می توانیم کاربر مهمان را محدود کنیم که نتواند بیش از دو کار ایجاد کند؟ که اگر نتوانیم محدود کنیم آنگاه کاربر می تواند به تعداد نامحدود کار ایجاد کرده و سیستم را مختل کند.

    بنابراین به نظر می رسد علاوه بر احراز هویت از طریق کاربر مهمان، این کاربر باید یک شناسه یونیک و منحصر به خود (مثلا آدرس ip) را نیز داشته باشد تا از این طریق بتوانیم یک هویت اختصاصی برای هر کاربر ناشناس داشته و او را مدیریت کنیم که این در تضاد با ناشناس بودن کاربر می باشد. به عبارت دیگر در اینجا با یک پارادکس روبرو هستیم:  قابل شناسایی بودن در عین ناشناس بودن. در هر صورت عدم کنترل فردی و تفکیکی کاربران ناشناس بخصوص در مورد تعداد ایجاد کار جدید می تواند چالشهای زیادی را به سیستم تحمیل کند.

     

    با تشکر



    ---