vdcasino
betexper
imajbet
perabet
casinomaxi
ilbet
Go to previous topic
Go to next topic
آخرين ارسال 26 آبان 1395 10:42 ق.ظ توسط آزاد
مثال از نحوه برقراری ارتباط یک سرور دیگر یا سرور کتابخانه
�23 پاسخ
مرتب:
مولف پيغام ها
کاربر جدید
کاربر جدید

--
09 آذر 1392 12:29 ب.ظ

    جناب آقای صفی یاری

    با سلام

     پیرو مذاکره تلفنی قرار شد به آقای نجفی بفرمایید از این طریق یک مثال مبنی بر ساختار درخواست یک سرور به سرور سیمرغ در خصوص نحوه استعلام عضویت یک فرد و جواب ارسالی از سمت سرور را ارائه نمایند.

     با تشکر - صدری

    کاربر باتجربه
    کاربر باتجربه

    --
    10 آذر 1392 01:58 ب.ظ

    با عرض سلام خدمت آقای صدری

    سرویس مورد نظر نمونه استانداردی از یک سرویس HTTP می‌باشد که اطلاعات ورودی آن از طریق پروتکل POST به آن ارسال می‌شود و پاسخ آن به فرم XML به دست کلاینت می‌رسد. بنابراین بهترین component برای کار با آن (نه لزوما تنها شیوه کار با آن) در محیط کلاینت (منظور Single User Foreground Task است) عبارت است از XMLHTTPRequest و بهترین component برای کار با آن از درون یک سرویس (Multithread Background Task) استفاده از ServerXMLHTTP است.

    البته componentهای فوق برای محیط windows هستند. در سایر محیط ها هم componentهای مشابهی وجود دارند.

    انشاءالله در آینده مستندات مربوطه را کامل‌تر کرده و مثالهایی از شیوه کار با این componentها در آن درج می‌کنیم. تا آن زمان لطفا به مستندات MSDN مراجعه کتید.

    موفق باشید.

    کاربر جدید
    کاربر جدید

    --
    11 آذر 1392 02:39 ب.ظ
    با سلام

    لطفا جهت شناخت بیشتر سیستم به این موارد پاسخ دهید

    1 - کدام فیلدها بانک اطلاعات هستند که مشخص می کند یک عضو کتابی در امانت دارد یا خیر ؟

    2 - کدام فیلدهای بانک اطلاعات هستند که مشخص می کند یک عضو تسویه حساب کرده است یا خیر ؟

    3 - برای عضویت یک دانشجوی جدید کدام فیلدها و جداول باید مقداردهی شوند ؟

    با تشکر
    کاربر باتجربه
    کاربر باتجربه

    --
    11 آذر 1392 07:59 ب.ظ
    با عرض سلام مجدد

    تمام اطلاعات مورد نیاز شما در مستند توصیف درخواست‌های سرویس نسویه حساب ذکر شده‌اند. اگر این مستند را در اختیار ندارید از بخش پشتیبانی تهیه نمایید.

    ولی صرفا یادآوری می‌کنم که شما دسترسی به هیچ فیلد یا جدولی را ندارید و نباید مستقیما به هیچ وجه اقدام به تغییر یا اصلاح محتویات آنها کنید. همه کارها فقط و فقط باید از طریق سرویس تسویه حساب و با ارسال درخواست به آن انجام شود. تنها در این صورت است که ما می‌توانیم صحت و یکپارچگی اطلاعات را تضمین کنیم. امیدوارم این مسئله را جدی بگیرید والا در آینده دیگر کمکی از دست ما برنخواهد آمد.

    با آرزوی موفقیت مجدد
    کاربر جدید
    کاربر جدید

    --
    18 آذر 1392 09:00 ق.ظ
    با سلام
    جهت برقراری ارتباط سرور کتابخانه با سرور دیگر نمونه کد برای شما ارسال می شود که این کد طبق مستند توصیف درخواست‌های سرویس تسویه حساب اجرا نمی شود.
    لطفاً در صورت وجود اشکال در کد ارسالی راهنمای لازم را ارائه نمایید.


    [script removed]
    کاربر جدید
    کاربر جدید

    --
    18 آذر 1392 09:03 ق.ظ
    با سلام
    جهت برقراری ارتباط سرور کتابخانه با سرور دیگر نمونه کد برای شما ارسال می شود که این کد طبق مستند توصیف درخواست‌های سرویس تسویه حساب اجرا نمی شود.
    لطفاً در صورت وجود اشکال در کد ارسالی راهنمای لازم را ارائه نمایید.
    if (window.XMLHttpRequest)
    {
    var Rqst = new XMLHttpRequest();
    }
    else
    {
    var Rqst = new ActiveXObject("Microsoft.XMLHttp");

    }
    var reqUrl = 'http://80.191.216.13/Simwebclt/WebAccess/SimWebPortal.dll';
    Rqst.open('POST', reqUrl, false );
    Rqst.setRequestHeader( "Content-type" , "application/x-www-form-urlencoded" ) ;
    Rqst.Send('_RQ=CircGetMemInf&_CLTVER=600&_CNAME=LIB_server&_DBNAME=_CircXP_QIAU_LIB_Data&_MEMNUM=28179&_MBARCODE=&_PASS=');
    xmlDoc = Rqst.responseXML;
    document.write("");
    var x = xmlDoc.getElementsByTagName("RQRSLT");
    for (i = 0; i < x.length; i++)
    {
    document.write("
    ");
    document.write(x.getElementsByTagName("ERRNUM")[0].childNodes[0].nodeValue);
    document.write("
    ");
    }
    document.write("
    ");
    کاربر باتجربه
    کاربر باتجربه

    --
    18 آذر 1392 10:24 ق.ظ
    با عرض سلام مجدد

    مشکل اصلی در آدرس بروکر است. آدرس بروکر شما که سرویس‌دهنده سیمرغ شما نیز می‌باشد قاعدتا باید "http://80.191.216.13/simwebclt/simwebmain.dll" باشد. آدرسی که در مثال خود ذکر کرده‌اید تولیدکننده صفحات HTML برای WebAccess است.

    موفق باشید.
    کاربر جدید
    کاربر جدید

    --
    19 آذر 1392 12:10 ب.ظ
    با سلام
    آدرس مرورگر رو هم عوض کردم جوابی که از responseXML دریافت می کنم null هست.اگر زحمتی نیست پارامترهای ارسالی رو نیز چک کنید شاید اشکال در پاس دادن پارمترها باشد.
    نتیجه XMLHttpRequest.status صفر هست و نتیجه XMLHttpRequest.readyState =4 .نمونه کد به شرح زیر است:


    [script removed]
    کاربر جدید
    کاربر جدید

    --
    19 آذر 1392 12:11 ب.ظ

    function loadXMLDoc()
    {
    var xmlhttp;
    if (window.XMLHttpRequest)
    {// code for IE7+, Firefox, Chrome, Opera, Safari
    xmlhttp=new XMLHttpRequest();
    }
    else
    {// code for IE6, IE5
    xmlhttp=new ActiveXObject("Microsoft.XMLHTTP");
    }
    xmlhttp.open("POST","http://80.191.216.13/simwebclt/simwebmain.dll",true);
    xmlhttp.setRequestHeader( "Content-type" , "application/x-www-form-urlencoded" );
    xmlhttp.send("_RQ=CircGetMemInf&_CLTVER=600&_CNAME=LIB_server&_DBNAME=_CircXP_QIAU_LIB_Data&_MEMNUM=28179&_MBARCODE=&_PASS=");
    alert( xmlhttp.status);
    alert( xmlhttp.readyState);
    alert("="+xmlhttp.responseXML)
    if (xmlhttp.readyState==4 )
    {
    document.getElementById("XmlDoc").innerHTML=xmlhttp.responseText;
    alert("="+xmlhttp.responseText);

    }
    }
    کاربر باتجربه
    کاربر باتجربه

    --
    19 آذر 1392 01:44 ب.ظ
    با عرض سلام مجدد

    اولا در حالت کلی شما اگر هیچ پارامتری هم پاس نکنید باید یک پاسخ شامل شماره و متن خطا دریافت کنید.
    در ضمن درحالت صحیح باید status=200 باشد. اصلا status=0 نداریم و محدوده آن طبق مستندات MSDN بین 100 و 505 است!
    از طرف دیگر ممکن است پاسخ دریافتی به هر دلیل یک XML صحیح نباشد بتابراین کنترل repsonseText منطقی‌تر است.

    اما با یک نگاه ساده به کد دوم شما، واضح است که شما در پارامتر سوم متد open به جای false از true استفاده کرده‌اید که به معنی صدا زدن غیرهمزمان است که پیچیدگی خاص خود را دارد و روش کار آن به فرم مثال شما نیست. شما بهتر است این پارامتر را false پاس کنید تا درخواست در حالت همزمان صدا زده شود و پس از تبحر و فقط در شرایط خاص خود از حالت غیرهمزمان که کار با آن پیچیده‌تر است استفاده کنید.

    موفق باشید.
    کاربر جدید
    کاربر جدید

    --
    20 آذر 1392 11:46 ق.ظ
    با سلام و خسته نباشید
    پس از برقراری ارتباط با سرور پیغام زیر دریافت می شود:
    <_RQRSLT><_ERRNUM>1<_ERRSTR>Property value is invalid. Make sure the value is typed correctly
    پارامترهای پاس شده به قرار زیر می باشد

    "_RQ=CircGetMemInf&_CLTVER=600&_CNAME=LIB_server&_DBNAME=_CircXP_QIAU_LIB_Data&_MEMNUM=70065&_MBARCODE=BF070065&_PASS=04545598"
    لطفا راهنمایی کنید.با تشکر
    کاربر باتجربه
    کاربر باتجربه

    --
    20 آذر 1392 01:31 ب.ظ
    با عرض سلام مجدد

    الحمدالله ارتباط با بروکر برقرار شده و پاسخ هم بازگشته است. از این به بعد اگر اشکالی وجود داشته باشد قاعدتا باید با پیگیری خطای بازگشته تشخیص داده شود. خطای بازگشنه شماره یک و به زبان انگلیسی است و در مستند ما هم وجود ندارد پس احتمالا مربوط به یکی از زیرسیستم‌های ویندوز است. با جستجویی در google مشخص می‌شود که معمولا این خطا متعلق به ADO Connection است که برای ارتباط با سیستم امانت استفاده شده است. مهمترین property این connection نام پایگاه است. به همین دلیل نام پایگاه اطلاعات شما را چک کردم. نام پایگاه اطلاعات امانات شما در sqlserver عبارت است از ‎_CircXP_QIAU_LIB ولی شما اشتباها آنرا ‎_CircXP_QIAU_LIB_Data پاس کرده‌اید. لطفا ابتدا آنرا تصحیح کنید تا ببینیم پاسخ بازگشته چه تغییری می‌کند.

    موفق باشید.
    کاربر جدید
    کاربر جدید

    --
    25 آذر 1392 09:12 ق.ظ
    با سلام و خسته نباشید
    در سرویس دریافت اطلاعات مشکلی وجود ندارد و اطلاعات با زمی گردد ولی هنگام استفاده از سرویس ثبت اطلاعات با همان اطلاعات دانشجو خطا به شماره 1 با پیغام :عضو مورد نظر یافت نشد.لطفا شماره عضو و کلمه عبور را دوباره وارد کنید ، رخ می دهد و این در حالی است که با همین شماره عضو و کلمه عبور در سرویس دریافت اطلاعات مشکلی وجو ندارد.
    مشخصات سرویس ثبت اطلاعات:
    url:='http://80.191.216.13/simwebclt/simwebmain.dll'
    _RQ=CircMemCallToAccount&_CLTVER=600&_CNAME=LIB_server&_DBNAME=_CircXP_QIAU_LIB&_MEMNUM=71165&_MBARCODE=BF071165&_PASS=0083121218
    کاربر باتجربه
    کاربر باتجربه

    --
    25 آذر 1392 10:42 ق.ظ
    با عرض سلام مجدد

    فکر می‌کنم اشکال در کلمه عبور ارسالی است. اگر به مستند مراجعه کنید این کلمه عبور، نباید کلمه عبور عضو باشد بلکه رمز عبور خاص سرویس تسویه حساب است که در برنامه CircXPAdmin باید وارد شود و برای همه اعضا یکسان خواهد بود. در واقع فرض بر این است که نرم‌افزار تسویه حساب علی‌الاصول نباید کلمه عبور اعضا را بداند.

    موفق باشید.
    کاربر جدید
    کاربر جدید

    --
    27 آذر 1392 11:18 ق.ظ
    با سلام

    در مستندات ارائه شده در مورد فیلد done ذکر شده که اگر مقدار صفر برگردد یعنی عضو تسویه کرده است ولی در مورد اینکه اگر یک برگردد یعنی چه توضیحی داده نشده است. لطفا راهنمایی نمایید.
    کاربر باتجربه
    کاربر باتجربه

    --
    27 آذر 1392 02:01 ب.ظ

    با عرض سلام مجدد

    خوب، به نظر می‌رسد که ارسال درخواست‌ها درست انحام شده‌اند. خبر خوشحال‌کننده‌ای است.

    همانطور که در مستند آمده است پاسخ درخواست تسویه حساب به غیر از done دارای حداکثر چهار مقدار دیگر است.
    اگر done=1 بازگردد که یعنی عضو در لحظه درخواست فعال بوده و با این درخواست تسویه حساب شده است و بالطبع در این حالت تعداد امانت فعال و تعداد مطالعه فعال عضو صفر هستند و اعتبار جاری عضو صفر یا مثبت است و فیلد تاریخ تسویه حساب خالی است. پس تنها اطلاعات قابل ذکر، اعتبار جاری عضو (اگر مثبت باشد) است.
    اگر done=0 بازگردد که یعنی عضو یا به دلیل دارا بودن امانت یا مطالعه فعال و یا به دلیل اعتیار جاری منفی به کتابخانه بدهکار است و یا قبلا تسویه حساب کرده است و فیلدهای مربوطه به ترتیب برای شاهد مدعا بازمی‌گردند.

    هیچ اطلاعات دیگری هم باز نمی‌گردد.

    موفق باشید.

    کاربر جدید
    کاربر جدید

    --
    21 دی 1392 02:47 ب.ظ
    با سلام

    دانشگاه آزاد قزوین در نظر دارد روال عضویت در کتابخانه را از طریق پرتال سیستم آموزشی دانشگاه انجام دهد ، لذا خواهشمند است در خصوص نحوه برقراری ارتباط با سرور کتابخانه و پارامترهای مورد نیاز جهت ثبت اطلاعات یک عضو جدید (دانشجو) راهنمایی فرمایید.

    با تشکر
    کاربر باتجربه
    کاربر باتجربه

    --
    21 دی 1392 03:54 ب.ظ
    با عرض سلام مجدد

    فعلا این امکان در سرویس‌های وب سیمرغ وجود ندارد ولی در دستور کار ماست و در آینده در پورتال سیمرغ پیاده‌سازی خواهد شد.

    موفق باشید.
    کاربر جدید
    کاربر جدید

    --
    22 دی 1392 04:34 ب.ظ
    با سلام و احترام

    ضمن تشکر از راهنمایی شما ، به اطلاع می رساند همانگونه که مستحضر هستید سیستم های مستقل نیاز به مدیریت و نگهداری جداگانه دارند و به سیستم های جزیره ای تبدیل می شوند و در این حالت برای هر یک از کاربران در هر سیستم باید یک نام کاربری و رمز عبور تعریف نموده و متعاقبا بخشی برای پاسخگویی به این مشکلات نیز در نظر گرفته شود ، حال آنکه در سیستم هایی که از مدیریت یک پارچه استفاده می کنند ، مشکلات کمتر و نگهداری نیز آسانتر می شود و این موضوع در دانشگاه آزاد قزوین تاکنون رعایت شده است ، لذا خواهشمند است ترتیبی اتخاذ نمایید تا سرویس عضویت اعضای جدید با ارسال پارامترهای مورد نیاز از طرف سرورهای مجاز موجود در این مجموعه امکان پذیر شده و بخشی از بار کاری میز مانات را حذف نماییم.

    با تشکر
    کاربر جدید
    کاربر جدید

    --
    30 دی 1392 12:11 ب.ظ
    جناب آقای صفی یاری

    با سلام

    منتظر همیاری صمیمانه شما هستیم

    با تشکر
    کاربر پورتال
    کاربر پورتال

    --
    30 دی 1392 03:12 ب.ظ

    عرض سلام و ارادت

    جناب آقای صدری

    همانطور که ملاحظه فرمودید، وب سرویس تسویه حساب عضو وجود داشت و در اختیار شما قرار گرفت. اما در مورد وب سرویس عضویت، همانطور که جناب آقای مهندس نجفی فرمودند، در حال حاضر چنین سرویسی وجود ندارد و قرار است که انشاال... در پورتال سیمرغ پیاده‌سازی شود، و تا آنموقع کاری از دست ما بر نمی‌آید.

    در ضمن اگر ممکن است، توضیح بفرمایید که در دانشگاه آزاد - واحد قزوین، اصلا درخواست عضویت چه معنایی دارد؟
    تا آنجاییکه من می‌دانم تمامی دانشجویان می‌توانند از خدمات کتابخانه استفاده کنند. با فراخوانی اطلاعات دانشجویان از سیستم آموزشی دانشگاه (سیدا) کل اطلاعات دانشجویان، که به سیستم کتابخانه منتقل شده است. صحت این اطلاعات بحدی بالا است که دیگر نیازی نیست تا از خود دانشجو اطلاعات اضافی و غیردقیق گرفته شود.

    درخواست عضویت بیشتر برای اعضای برون سازمانی مانند کتابخانه‌های عمومی معنا دارد. در دانشگاه که همه دانشجویان عضو درون سازمانی محسوب می‌شوند. این دقیقا مانند این است که سازمانی بخواهد کارمندانش را عضو کتابخانه کند!

    سلامت و استوار باشید.

    کاربر جدید
    کاربر جدید

    --
    09 بهمن 1392 03:00 ب.ظ
    جناب آقای صفی یاری
    با سلام

    همانگونه که فرمودید روال تسویه حساب علی رقم سادگی با توجه به روال پیشنهادی حضرتعالی بعد از چند هفته راه اندازی شد. در خصوص پرتال باید خدمتتان عرض کنم که حضرتعالی و همکاران در مرحله اول قول تیر ماه را داده بودید و این موضوع تا به امروز تمدید شده است و هنوز تاریخ دقیقی از زمان آماده سازی آن اعلام نشده است ، مضاف بر اینکه پرتال به همه توانمندی که می تواند داشته باشد نمی تواند مشکل عضویت را برطرف نماید چرا که در پرتال نیز باید یا یک همکار عضویت را انجام دهد و یا اینکه درخواست های عضویت را بررسی و تایید نماید.
    حال آنکه درصورت طراحی بخش کوچکی که بتواند تعدادی پارامتر مورد نیاز برای عضویت را در یک قالب مشخص دریافت کرده و با فراخوانی یک زیربرنامه کوچک در سیستم کتابخانه ثبت نماید بسیار ساده تر و کم هزینه تر خواهد بود ، مضاف بر اینکه شاید ما اولین درخواست کننده باشیم ولی مطمئن باشید سایر دانشگاه ها نیز درخواست کننده خواهند شد.
    در خصوص نحوه عضویت باید عرض کنم که در این دانشگاه در ابتدای کار مبلغی تحت عنوان حق عضویت از دانشجو و یا حتی کارمند دریافت شده سپس نسبت به عضویت ایشان اقدام می گردد ، شاید برخی دانشگاه ها این روند را نداشته باشند ولی یقین داشته باشید که برخی دیگر از دانشگاه ها نیز این روال را دارند.
    پیشنهاد جنابعالی درخصوص دریافت اطلاعات کلیه دانشجویان و عضویت دادن به همه دانشجویان و حتی دانشجویی که ممکن است در طول دوران تحصیل از جلوی کتابخانه هم گذر نکند در این دانشگاه عملی نمی باشد چرا که همان عضو باید روز تسویه حساب به کتابخانه مراجعه نموده و با کلی غُر غُر امضای تسویه حساب بگیرد !!!!!
    این موضوع در دنیای دیجیتال مردود است
    با همه این تفاسیر ، زحمت بکشید و ضمن هماهنگی با مدیریت محترم مجموعه ، دستور مساعد در این خصوص را صادر فرمایید

    با تشکر
    کاربر جدید
    کاربر جدید

    --
    21 تیر 1393 11:00 ق.ظ
    جناب آقای صفی یاری

    با سلام

    من هنوز ایمیلی دریافت نکرده ام

    computer@qiau.ac.ir

    با تشکر
    کاربر جدید
    کاربر جدید

    --
    26 آبان 1395 10:42 ق.ظ
    با سلام
    ضمن تشکر از زحمات همه دوستانی که طی چند سال گذشته پاسخگوی مشکلات و پرسش های این واحد دانشگاهی بوده اند و با خوشرویی تمام نسبت به رفع نیازها اقدام نموده اند.
    مزاحم شدم برای پیگیری آخرین درخواستی که ثبت کرده ام (1392/10/22 و 1392/10/21) و نزدیک سه سال از آن می گذرد ولی هنوز دوستان این خواهش ما را پاسخ نداده اند.
    تمامی فرمایش دوستان در خصوص پرتال را بنده قبول دارم ولی سیستم یکپارچه موجود در واحد قزوین با این درخواست کاملتر و کاربردی تر خواهد شد به همین خاطر پیگیری بنده ادامه دار بوده است.
    مضاف بر اینکه با اطلاعات ناقصی که بنده از برنامه نویسی دارم، فکر نمی کنم درخواست نامعقولی را تقدیم کرده باشم.
    لطفا اظهار نظر بفرمایید.
    با تشکر - صدری


    ---