عرض سلام و ارادت خدمت جناب آقای موسویان
از مدل مطرح کردن سوال اینطور بر میآید که کتابخانه شما از سیستم مخزن بسته استفاده میکند، و اگر حدسم درست باشد، آیا در سیستم امانات، میز مخزن تعریف شده است؟
چون اگر این کار انجام شده باشد تمامی درخواستهای ارسالی به مخزن، نه تنها بروی صفحه مخصوص کاربر میز مخزن نمایش داده میشود، بلکه در صورت وصل بودن چاپگر به آن نیز بصورت اتوماتیک چاپ خواهد شد. این درخواست چاپ شده آنقدر در صفحه مخصوص میز مخزن باقی خواهد ماند تا کاربر آنرا تایید کند و در آنصورت از لیست حذف میگردد. نکته مهم این است که این صفحه بصورت اتوماتیک بروز میشود (Auto Refresh) و نیازی به Refresh کردن توسط کاربر نخواهد بود.
بنابراین حتی اگر متصدی میز مخزن در پشت کامپیوتر نباشد، هنگام مراجعه به آن با پرینتهای جدیدی مواجه شده، که خود به منزله درخواستهای جدید خواهد بود. از آنجاییکه تمامی مشخصات لازم سند در پرینت مذکور وجود دارد، متصدی میز مخزن میتواند با جدا کردن درخواست پرینت شده، آنرا همراه خود بین فقسهها ببرد تا سریعتر و راحتتر سند مورد نظر را بیابد. پس با وجود چنین امکانی دیگر نیازی به صدا و یا notification نخواهد بود.
این امکان هماکنون در بسیاری از کتابخانهها در حال استفاده میباشد که یکی از بزرگترین آنها کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی میباشد.
موفق باشید.